Elektrokolo. Pojem, o kterém ještě před deseti lety nebylo ani vidu ani slechu a najednou? Elektrokola jsou skloňována stále častěji a jsou stále častěji vidět i na českých silnicích a cyklostezkách. Nahradí snad klasické malé motorky – skútry? Elektrokola využívají nejen rodiny pro rekreační účely, ale jsou využívány také poštovními doručovateli a dokonce záchranáři. Jaké jsou vlastně přednosti elektrokol a skútrů? Pojďme se na to společně podívat…
Nejprve elektrokola
Ze všeho nejdříve se můžete přesvědčit, že elektrokola opravdu využívají také záchranáři. Článek o tom vyšel na Novinkách. Elektrokolo je druh klasického kola, které je navíc vybaveno elektromotorem a akumulátorem. Elektromotor má za úkol ulehčit jízdu tím, že výrazně usnadňuje šlapání. Akumulátor zase dodává energii elektromotoru. Jízda na elektrokole není limitována věkem a k řízení není zapotřebí žádný řidičský průkaz. Pro jízdu platí naprosto stejná pravidla, jako pro jízdu na klasickém kole, můžete samozřejmě využívat i cyklostezky. Náklady na ujetých 100 km jízdy mohou být pouhých 6 Kč. Hlavním zdrojem pohybu ale stále byla, je a bude lidská síla. Právě díky tomu není elektrokolo považováno za motorové vozidlo.
Skútry jsou bez námahy
Skútry mají oproti elektrokolům jednu podstatnou výhodu. Jejich pohyb zajišťuje výhradně spalovací motor, bez lidské námahy. K jeho řízení je však zapotřebí vlastnit řidičský průkaz, povinná je i helma a nelze využívat na cyklostezky. Variantou s nejnižší spotřebou je skútr 50ccm. Jeho spotřeba je v porovnání s automobilem několikrát menší. Výdaje oproti elektrokolu jsou ale zase několikrát vyšší.
Zajímavost – tradiční výrobce skútrů začal vyrábět i elektrokola
A nakonec přidáme i zajímavost. Značka Kentoya je celosvětově proslulým výrobcem právě v oblasti skútrů. S ohledem na stále se zvyšující oblibu elektrokol se rozhodla, že nabídne elektrokolo také svým zákazníkům. Již nyní je v nabídce dokonce několik variant. Verzí skútrů je ale v nabídce stále mnohem více.