Centrum plné operátorů, sedících u počítače a volajících stovky telefonních čísel denně, jejichž cílem je co nejvíce lidem nabídnout určitou službu nebo nabídku, to je tzv. „Call centrum“.
Termín, který před mnoha lety znala jen menší část lidí. Dnes je jen v České republice počet Call center nespočetně mnoho a dále se jejich existence neustále rozšiřuje. Nabízejí velkou škálu produktů poskytnutých od velkých komerčních firem. Rozlišují se dva hlavní typy Call center. První typ, tzv. pasivní telemarketing, kde telefonuje sám zákazník operátorovi, za poskytnutím rady či pomoci s nějakým produktem. Tento druh je podstatně preferovanější a využívá ho větší část zákazníků. Stalo se alespoň jednou, že jsme museli zavolat na infolinku, v případě, že jsme si nevěděli rady s určitým produktem. Druhým typem je aktivní telemarketing. V tomto typu operátor kontaktuje vybraného klienta za účelem například: průzkumu trhu nebo prodávání produktů či výrobků.
Call centrum vyhledávají spíše studenti a starší lidé, kteří přišli o práci a nemohou delší dobu nalézt novou, anebo jsou již v důchodovém věku. Stát se tzv. „operátorem“ není vůbec těžké. Pokud nemáte žádnou velkou vadu řeči a nedělá Vám problém nabízet cizím lidem různé produkty, tak jste horkým kandidátem stát se operátorem.
Z vlastní zkušenosti jsem pracoval v různých call centrech, a abych pravdu řekl, práce to není jednoduchá, jak se na první pohled může zdát. Ne každá osoba je ráda, že jí chceme poskytnout úžasnou službu a nebo průzkum trhu, díky které bude moci ušetřit její těžce vydělané peníze.